Trh zábavy
4/DUBEN 2001  inzertní a informační měsíčník
ARCHIV
Automaty
Stolní fotbaly
Šipkové automaty
Kuželky, bowling
Kulečníky a příslušenství
Hokeje
Flippery
Jukeboxy
Simulátory
Výstavy
Články
Ostatní inzerce
FUNPORT
Adresář firem
Katalog zařízení
Bazar
Zábavní podniky
Výstavy
Pracovní místa
PARTNEŘI
FunPort - internetový portál pro zábavní průmysl
Svět zábavy - mezinárodní výstava zábavního průmyslu
Forbes - kontraktační výstava výherních automatů a ostatní zábavní techniky

Kompass
Komora zábavy - vyhlášky, zákony, informace
englishdeutsch

Dobrá firemní prezentace? To je výjimka!
Převzato z internetového portálu Fun Port

 Obrazovka Fun Portu Firemní web, který by zaujal, přinutil k dlouhodobému procházení, opakovaným návštěvám či dokonce k uložení do bookmarků, aby člověk hledal jako jehlu v kupce sena.Vytvoření vlastního webu znamená daleko více než prostou "prezentaci". Některé weby na první pohled připomínají spíše stránku, kterou omylem pokreslilo a popsalo malé dítě. Jsou chaotické, nesystematické, nevyužívají v plné míře grafických možností Internetu a nezřídka ani neobsahují takové informace, které zákazník od internetové prezentace očekává. Firmy se často spokojí se špatnou webovou stránkou, než by věnovaly svým webovým prezentacím více pozornosti a finančních prostředků. Internet zatím v drtivé většině firem nemá jasnou pozici a vedení firem nemá v Internetu zřetelně formulovanou strategii. Zároveň si však nikdo nedovolí Internet naprosto ignorovat a raději má špatný, levný web na úrovni inzerátu ve Zlatých stránkách než vůbec žádný. Takto pojatý web však získá jen špatné reference! Internet si žádá svoje: živost, proměnlivost, grafickou úroveň, otevřenost, skutečně důležité a hlavně aktuální informace!

A jaké jsou typické znaky špatného webu?

  • Web je chudý, má sotva pár stránek. To napovídá, že firma o sobě nechce, nebo nemá co říci. Vzbuzuje dojem, že je pro Internet nezajímavá, což samozřejmě naznačuje, že nemá mnoho co sdělit ani mimo Internet a jedná se o firmu tuctovou, s neatraktivní nabídkou.
  • Web je jen kopií firemního prospektu. Nenabízí praktické informace typu: kde koupit výrobky, kde je reklamovat, náčrtek či mapku jak se do firmy dostat, reference na spokojené zákazníky, odkazy na značky distribuovaných výrobků.
  • Web neobsahuje praktické prostředky pro komunikaci - například formulář pro vyplnění dotazů a připomínek, adresovaný přímo na odpovědného člověka a je také uvedeno jeho jméno a jakou funkci ve firmě vykonává.
  • Některé weby jsou tak "originální", že se v jejich ovládání nikdo nevyzná. Web různě bliká, pohybuje se, točí… ale je velmi špatné se ve všech těch blikátkách vyznat.
  • Web se nemění! Objevují se např. údaje: "v září roku 1999 předvedeme nejnovější..." Jak to pak vypadá ve firmě, která se po celé dva roky nedostala k tomu, aby aktualizovala své webové stránky?

K čemu všemu webové stránky slouží? Proč je vlastně mít?

  • Firemní web může v moderním provedení hrát roli bývalých "závodních nástěnek" nebo firemního časopisu. Může informovat své zaměstnance o dění v podniku.
  • Přes webovou stránku může firma poskytovat servis ke svým výrobkům, poradenství, návody k použití, řešení nejčastějších problémů, atd.
  • Webová stránka by měla obsahovat kompletní a aktuální sortiment výrobků, technická data, způsoby dodávek, způsoby plateb, systém slev apod. Internet je geniální prostředek - nemusíte nikoho kontaktovat přes telefon, který má právě poruchu, posílat fax, který nechce projít, čekat až se uzdraví odpovědná osoba, která by vám mohla poskytnout požadované informace, či se pohroužit do dlouhého studia, než konečně najdete tu informaci, kterou jste právě potřebovali.
  • Rubrika "Volná místa" by neměla chybět na žádném firemním webu.
  • Webová stránka vám poskytuje jedinečnou možnost sledovat chování zákazníků. Pokud dáte na web katalog produktů, můžete zjistit přesně, o kterém zboží si kolik lidí co zjišťuje, které informace se hledají a čtou nejvíce atd. Na Internetu můžete realizovat zadarmo anketu!

Společnost Fun Port s.r.o. vytvářela následující webové stránky: www.errel.cz, www.eaglecompany.funport.cz, www.come.cz, www.macdinotravel.cz, www.meetpoint.cz, www.svetzabavy.cz.

Máte-li zájem o téma tvorby webových stránek, prosím napište nám své názory do knihy hostů na úvodní straně našeho portálu nebo nás kontaktujte na níže uvedené adrese.

Fun Port s.r.o.
Krystalová 560
Praha 9 - Čakovice
196 00
Tel: +420 (02) 83 93 09 09, 83 93 09 10
Fax: +420 (02) 83 93 36 44
e-mail: info@funport.cz
http://www.funport.cz/

Fun Port - Internet Portal